member of the parosha group

De ROV doors zorgen voor het afsluiten van de ROV hangar(s). Zowel aan bakboord als aan stuurboord zijde kan één deur geplaatst worden.

ROV doors worden gebruikt op verschillende offshore schepen, denk aan; kabelleggers, pijpenleggers (PLSV), exploratie & boorschepen, constructie schepen (CSV), duikers schepen (DSV) en onderzoek & offshore ondersteuningsschepen (OCSV).

De ROV Door kan worden toegepast op schepen die moeten voldoen aan verschillende klassen zoals; ice, polar en winterization klasse.

Voor diverse grote scheepswerven wereldwijd ontwikkeld & produceert Parosha Innovators ROV doors.

De ROV doors zijn speciaal ontworpen zodat ze zijwaarts openen en parallel blijven aan de romp.

Het ontwerp van de speciale arm die het zijwaarts openen mogelijk maakt is gepatenteerd door Parosha Innovators.

De ROV doors worden geplaatst binnen een coaming en omringt door een seal. Zodanig dat de ROV doors “weerdicht” zijn.

In het ontwerp worden voorzieningen meegenomen voor de controle van de open- en dichtstand en bewaking van de seal. De ROV doors zijn in staat om te opereren onder de effecten van de wind en golven.

Door middel van hydraulische cilinders kunnen de ROV doors gedeeltelijk of volledig geopend worden afhankelijk van de operationele vereisten van de eindgebruikers. De ROV doors worden bestuurd door middel van een controle eenheid.

De afmetingen van de ROV doors kunnen geheel naar wens van de klant worden uitgevoerd.

De ROV doors worden geleverd inclusief coaming, scharnieren, locking pins en volledige hydraulische installatie.

De ROV doors kunnen met diverse classificaties worden geleverd.

Download >> Leaflet ROV Door.

Afbeeldingen ROV Door

De onderstaande ROV doors hebben, inclusief de coaming, elk een afmeting van 8 bij 11 meter en een gewicht van 27 ton.